Sensire

Drukbezocht, groot en tóch snel en betrouwbaar. Het intranet van Sensire is de spil voor de interne communicatie binnen de grote zorgorganisatie. Een tool waar je van op aan kunt en waar de medewerkers de regie hebben. Gezamenlijke groei begint immers met kennisdeling.

Project
Intranet
Technieken
Klant sinds
2011

Al in 2011 is er gezamenlijk met de communicatieafdeling een intranet opgetuigd voor de gehele organisatie Sensire. Vanuit het niets naar een drukbezocht intranet, ook buiten kantooruren. In een organisatie die niet ingericht is op digitalisering.

Intranet versiebeheer inzichtelijk

Intranet

Onze grootste effort is de implementatie en het werkbaar maken van het intranet in de praktijk, gericht op de medewerker. Met hierin een eigen werkpagina voor de verschillende organisatielagen, een Document Management System (DMS), een handboek met versiebeheer, groepen en diverse andere toepassingen.

Handboek

Een belangrijk onderdeel van de organisatie is het kwaliteitshandboek. Hierin is een workflow opgenomen die ervoor zorgt dat procedure- en instructiepagina's elke 12 maanden opnieuw gecontroleerd dienen te worden en dat achteraf inzichtelijk is wat de wijzigingen zijn. Elke proceseigenaar moet de bewerkingen goedkeuren voordat deze zijn doorgevoerd.

Zondagavondpiek

Een piek in de statistieken op zondagavond, niet heel bijzonder als je weet dat de medewerkers juist dan willen weten wat het rooster is van de volgende week.

7.000
Inloggende medewerkers
12
Externe koppelingen

Resultaten

Hoe krijg je de medewerkers op je intranet? Een vraag die veel organisaties zichzelf stellen. Wordt content alleen vanuit P&O aangestuurd of hebben de medewerkers zelf de controle?

Medewerkers kunnen binnen hun groep zelf content toevoegen en deze informatie kunnen ze weer met de bovenliggende groep delen. Hierdoor onstaat een levendig intranet met content die relevant is, geschreven door de medewerkers.

4 miljoen
Pageviews per jaar
75.000
Sessies per maand
00:04:26
Sessie duur per bezoek
4,31
Pagina's per bezoek

Gebruikte techniek

Veiligheid voorop, wanneer het gaat om zo’n essentieel platform als een intranet. Dus kozen wij voor Plone, omdat dit standaard al uitgebreid en stabiel is. Uitermate geschikt voor deze taak.

Samenwerking

Het intranet heeft na de bouw in 2011 diverse extra’s gekregen. Sensire en Four Digits hebben gezamenlijk de lancering en testing zorgvuldig opgezet. In 2016 is de vormgeving aangepast en de documentstructuur compleet veranderd. In een gezamenlijke sessie hebben we deze grote wijziging binnen 24 uur voltooid.

Over Sensire

Logo van Sensire

Sensire is één van de grootste regionale zorgorganisaties op het gebied van wonen en welzijn. Een organisatie gericht op de relatie tussen de klant en de medewerker.

Eén razendsnel en superveilig systeem voor álle communicatie?

Neem contact op